skip to Main Content
Wat Te Doen Wanneer Je Moe Bent

Wat te doen wanneer je moe bent

Vrolijk, aardig en energiek zijn is voor de meesten aardig te doen, wanneer ze genoeg nachtrust krijgen en er verder niets aan de hand is. Maar wanneer je slaaptekort hebt is dat toch echt een ander verhaal…

Wat te doen wanneer je moe bent

Geen tijd om de video te bekijken? Beluister onderweg via iTunes

In deze aflevering ontdek je 4 handige tips om jezelf te activeren en energiek te houden wanneer je te kort hebt geslapen, moe bent of chronisch slaaptekort hebt, maar toch dingen gedaan wilt krijgen in je leven.

  1. Activeer je lichaam
    Een van de meest effectieve manieren om je slaaptekort niet de dupe te laten worden voor je humeur, is door het doen van een kleine workout of wat ochtendgymnastiek. Door het activeren van je lichaam gaat je bloed sneller stromen en word je vrolijker en energieker.
  2. Voed je lichaam
    Wat je in je mond stopt, bepaalt voor een groot deel hoe je je voelt en wat je energiepeil is van die dag. Probeer daarom, zeker wanneer je moe bent, voldoende water te drinken en vochtrijke voeding te eten, zoals groente en fruit, salades, soepen etc. Je afvalstoffen worden beter afgevoerd en dit komt je humeur en je stofwisseling ten goede.
  3. Luister meer dan dat je praat
    Heb je weleens de neiging om super veel te gaan praten als je moe bent? Ik in ieder geval wel! Zeker als ik het ergens niet mee eens ben, dan ben ik bijna niet te stoppen en komen er nog regelmatig dingen uit, die ik beter niet had kunnen zeggen. Dit is simpel op te lossen: Neem jezelf voor om minder te praten en meer te luisteren. Dit zorgt ervoor dat je meer in de “toeschouwer” modus komt en beter kunt relativeren, wat je gesprekken een stuk aangenamer maakt.
  4. Adem!
    Wanneer je moe bent, dan vergeet je vaak om goed adem te halen en dit heeft natuurlijk gevolgen voor hoe je je voelt. Ben hier bewust van en probeer regelmatig door de dag heen een paar keer goed in en uit te ademen. Ook een handige tip: Vaak heb je de neiging om heel snel of agressief te reageren als je moe bent. Probeer om iedere keer dat je dat wilt doen, eerst 2-3 keer diep in te ademen, je ademhaling 3 seconden vast te houden en vervolgens krachtig uit te ademen. Je zult merken dat de meeste felle reacties dan al niet meer nuttig blijken te zijn. Vinden mensen je meteen een stuk leuker 🙂

Vond je dit leuk ? Aanvullingen of verbeteringen? Laat het me vooral weten!

Geen tijd om de video te bekijken? Beluister onderweg via iTunes

Waarschuwing!

Mijn mails zijn persoonlijk, lang en emotioneel. Niet voor iedereen geschikt, dus.

Je kunt nu nog terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *