skip to Main Content
Hoe Verkort Je De Worsteling?

Hoe verkort je de worsteling?

In deze aflevering 3 stappen om de worsteling te verkorten, om eerder uit de problemen te komen of uit een andere worsteling, en om sneller in de flow te kunnen komen.

In de eerste aflevering van de Momentum podcast noemde ik 3 fases waar jij in ieder gebied van je leventje kunt bevinden.

De eerst fase is de worstel fase. Iedereen die ergens aan begint, of iedereen die tegen problemen aan loopt op een gebied in zijn leven, die komt terecht in de worstel fase.

Zodra men uit die worsteling komen, dan komen ze vaak in de comfort zone, de comfort fase. Dat is fase 2.

De derde fase is flow. Ik wil altijd dat mensen als ze lange termijn flow hebben, dat ze Momentum ervaren.

De worsteling maken we allemaal een keer mee. Het liefst ervaren we die worsteling zo kort mogelijk.
Vandaag een aantal tips hoe jij er voor kunt zorgen dat die worsteling zo kort mogelijk is.

Stap 1 – Gedraag je als een buffel

Allereerst het verschil tussen een buffel en een koe. Een buffel rent altijd door de pijn of door de storm heen.
Een koe rent van de storm af, maar die rent helemaal niet hard. Wat er dan gebeurd is dat de storm de koe gaat inhalen. De koe gaat dan rennen, waardoor hij heel lang in die storm mee rent. Hij zit dan continu in die pijn.

Dit is wat ik de meeste mensen zie doen. Zij gedragen zich als koeien. Zij lopen weg van de worsteling, met het gevolg dat ze continu in die worsteling zitten.

Als jij je nou meer zou gaan gedragen als een buffel, je rent dan door de pijn, door de worsteling, door de storm heen, dan kom je veel sneller in de comfort fase. En ik hoop dat je daar ook nog door heen rent, zodat je zo snel mogelijk in de flow komt. Want de comfort zone is eigenlijk de slechtste zone om in te zitten, want daar komt de minste verandering.

Stap 2 – Omarm de worsteling

De worsteling is de weg naar een mooi leven, dat is de weg naar succes, de weg naar geluk, de weg naar een goede gezondheid, de weg naar liefde, de weg naar een promotie.

Als jij de weg niet wilt nemen, dan komt je nooit bij dat eindpunt.

Stap 3 – Heb een stip aan de horizon

Als je niet weet op welk gebied van je leven wat die stip is die je gaat najagen, dan zul je alleen maar pijn ervaren en dan weet je eigenlijk niet welke kant je op moet.

Dus begin met de stip aan de horizon te bepalen. Wees glashelder en super specifiek in wat je nou wilt in dat speciale gebied van je leven.

Als je specifiek bent dan weet je waar je naar toe moet en wat je na moet jagen. Dan weet je door welke storm je heen moet, welke worsteling je moet najagen. Dan weet je ook precies wanneer je in de comfort zone terecht komt.

Zet de 3 genoemde stappen en zorg er voor dat je op die manier de worsteling korter maakt, zodat je eerder in de flow kunt komen en iets kunt ervaren wat wij echt Momentum noemen.

Beluister de podcast

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.