skip to Main Content
Ga Voor De NEE!

Ga voor de NEE!

Wat als jij nou eens op zoek zou gaan naar de NEE? Verbeter je marketing- en salesstrategieën met dit belangrijk principe.

Het onderwerp van vandaag is als volgt: wat als jij nou eens op zoek zou gaan naar de Nee? Dit is een heel belangrijk principe om de marketing- en salesstrategieën te verbeteren.

Als jij bang bent voor afwijzing, dan is 1 ding heel belangrijk: over die angst heen te komen. Een van de belangrijkste dingen die je kunt doen is om dagelijks bezig te zijn met het kleiner maken van die angst.

Op het moment dat jij een spel maakt van je angst, dat is een NLP techniek, dan wordt die angst kleiner voor jou en dan wordt het veel makkelijker om er over heen te stappen.

Op zoek gaan naar de Nee

De angst voor een afwijzing is een universele, diepgewortelde angst van bijna iedereen, dus je bent niet alleen daarin, dat is het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat je er wel iets mee moet als je succesvol wilt zijn als ondernemer, of als verkoper. Als je bijvoorbeeld als werknemer opslag wilt, dan moet je niet bang zijn voor de Nee, je moet op zoek gaan naar de Nee.

Je moet weten wanneer iemand Nee gaat zeggen tegen je, zodat je de juiste dingen kunt gaan zeggen.

50 keer Nee

Sterker nog, ik adviseer mensen om het volgende te gaan doen. Hang een lijstje met 50 lege vakjes op in je kantoor of in je werkruimte, zodat die lijst iedere dag zichtbaar is voor je.

Het doel is dan om aan het einde van de maand dat lijstje vol te hebben met kruisjes en ieder kruisje staat voor een Nee die jij te horen hebt gekregen in de zoektocht naar een beter leven, in je zoektocht naar meer groei.

Als je het specifieker wilt aanpakken, dan kun je het specifiek op Sales doen, dus het aantal klanten die Nee tegen je hebben gezegd terwijl je ze een aanbod hebt gedaan.

Voor de mensen die geen ondernemer zijn of die geen verkoper zijn, die kunnen dit veel breder trekken. Die kunnen gewoon kruisjes gaan verzamelen in hun leven voor de dingen waar ze bang voor zijn en die ze toch hebben gedaan.

Dus de dingen waar ze Nee op hebben gekregen, waar ze trots op kunnen zijn dat ze het toch geprobeerd hebben, of toch gevraagd hebben.

Dit is een simpel principe, maar het heeft natuurlijk alleen nut als je het gaat doen. Dus aan de bak, succes en graag tot de volgende aflevering!

Beluister de podcast

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.