Wat als jij nou eens op zoek zou gaan naar de NEE? Verbeter je marketing- en salesstrategieën met dit belangrijk principe.
Deze week wil ik het hebben over een heel mooi principe, namelijk waarom het beter is om dingen te testen dan om het rechtstreeks op de man, aan mensen te vragen.
Dit principe zie ik heel vaak misgaan, omdat wij namelijk denken dat wij rationele wezens zijn. De wetenschap heeft al lang uitgewezen dat wij voorspelbare, irrationele wezens zijn.
Emotie wint bijna altijd
Wij zijn namelijk emotie dieren. Wij reageren veel sneller op basis van emotie dan op basis van ratio en dat is waarom de emotie bijna altijd wint als wij beslissingen nemen.
Een heel mooi voorbeeld is de vakantie. Als je aan mensen zou gaan vragen: wanneer zou je het liefste betalen voor jouw vakantie? Dan zullen mensen over het algemeen een antwoord geven dat zo laat mogelijk is. Dus ze betalen het liefst pas na de vakantie.
Als je het aan de mensen vraagt dan vinden mensen het over algemeen vervelend om aan te betalen of om van te voren al te moeten betalen.
Maar de wetenschap heeft al lang uitgewezen dat wanneer mensen ruim van te voren betalen, dat ze gewoon veel minder betaalpijn ervaren tijdens de vakantie en dus meer genieten van hun vakantie.
.
Beluister de podcast
Gratis Checklist: 3 #Salesfails
De 3 meest gemaakte fouten tijdens verkoopgesprekken
Vul hieronder je gegevens in en ontvang de gratis checklist.