skip to Main Content
3 Dingen Die Je Zichtbaar Moet Maken

3 dingen die je zichtbaar moet maken

Maak de volgende 3 dingen die in deze aflevering genoemd worden zichtbaar en je zult gegarandeerd meer in je ritme komen en meer in de flow.

3 dingen die jij zichtbaar moet maken, als ondernemer in ieder geval. Voor de mensen die geen ondernemer zijn kijk of luister ook even verder, want deze 3 dingen gelden ook voor jullie.

1. Je cijfers

Allereerst je cijfers. Ik sta er echt iedere keer van te kijken dat als ik naar een paar basiscijfers vraag van klanten, dat ze daar geen antwoord op kunnen geven.

Ik vind dat pijnlijk. Als je niet weet waar je naar kijkt, hoe kun je dan in hemelsnaam sturen op je bedrijf?

Sturen op cijfers is een van de belangrijkste dingen voor een ondernemer.

Dus cijfers zichtbaar maken, weet gewoon iedere week wat je omzet is en je moet op z’n minst een paar kern cijfers moeten weten van je bedrijf. De 4 basiscijfers waar ik het net over had, namelijk namelijk omzet, winst, kosten en cash flow, die moet je gewoon weten. Begin daar eens mee.

2. Je doelstellingen

Het tweede ding dat je zichtbaar moet maken zijn je doelstellingen. Ik zie dat veel ondernemers een strategie hebben, en doelstellingen en targets, en ze maken ze niet zichtbaar voor zichzelf. Dus ze hangen die niet ergens op een bord, en ze zijn ook niet zichtbaar voor het personeel als ze dat hebben.

Het is zo belangrijk en zo krachtig om gewoon je kerncijfers en je 3 belangrijkste KPI’s voor het komende kwartaal, je belangrijkste doelstellingen, om die zichtbaar te maken.

Er is een reden waarom ik aan deze andere kant van deze camera 4 whiteboards heb hangen. Voor ieder kwartaal heb ik een whiteboard en daar staan mijn doelstellingen in. Dat is zo krachtig, want iedere ochtend als ik de deur binnen wandel zie ik meteen wat ik vandaag te doen heb en wat mijn doelstelling is voor dit kwartaal.

Dit zie ik nog veel te weinig gebeuren, dus gewoon doen.

3. Je blokkades

Het derde wat je zichtbaar moet gaan maken zijn je blokkades, je pijnpunten, je obstakels. Ik zie zoveel mensen ergens naar toe rennen en ze roepen continu dat ze terug getrokken worden, of dat het niet lukt.

Het is heel simpel, als jij op een voetbalveld staat en je wilt de bal van de ene kant van het veld naar het andere kant van het veld schieten, in het doel van de tegenstander. Je ziet dan op de middellijn een muur van 3 meter hoog staan, dan is dat een blokkade. Je kunt dan net doen alsof die muur niet bestaat, maar je loopt dan toch tegen die muur aan.

In plaats van dat je op je eigen veldje blijft rond draaien en blijft doen alsof er niets aan de hand is. En je zegt dan dat je naar je doel wilt gaan, maar dat het niet lukt, dan kun je veel beter met een hele grote moker die muur omver rammen.

Dat is dan meteen een doorbraak naar jouw doel en dat kan pas als jij zichtbaar maakt dat er een muur is. Dat je zichtbaar maakt dat je een blokkade hebt, dat je zichtbaar maakt dat je ergens bang voor bent.

Je moet eerst dingen zichtbaar maken, voordat je ze stuk kunt maken.

Obstakels zijn nu eenmaal dingen die je tegen houden om je doelen te bereiken. Dus die moet je stuk maken.

Dus dit zijn de 3 dingen die je als ondernemer zichtbaar zou moeten maken. En ik denk dat dit ook voor iedereen geldt. Dan garandeer ik jou dat je veel meer in je ritme komt, dat je veel meer in de flow komt en dat je veel meer het gevoel hebt dat je wordt tegen gewerkt en dan kun je iets ervaren wat wij echt Momentum noemen.

Speciale Bonus bij mijn nieuwe boek

Mijn nieuwe boek “Stop met verkopen, Start met helpen“ is vanaf 2 Januari beschikbaar! 

Het nieuwe boek kan je dadelijk heel simpel kopen. Ga naar deze link: marksoons.nl/boek  Daar staat precies beschreven wat je kunt doen om dit boek aan te schaffen en ik heb daar ook een speciale bonus staan. 

Het nieuwe boek zal verschijnen als een pocketversie en is een makkelijk handzaam boekje. Mensen die het boekje als proef hadden gelezen hadden het in een dag uit. Het is makkelijk begrijpbaar, de methodiek wordt uitgelegd door middel van een verhaal door iemand die zelf coach is en moeite had met verkopen en gaandeweg de peiler ging toepassen.

Het boekje bevat case studies en voorbeelden. Er zitten voorbeelden van gespreksmodellen in. Er wordt in beschreven hoe je je boodschap helder kunt maken aan je klanten.

Kortom dit boek is een totaalpakket voor mensen die een hekel hebben aan verkopen, of die niet goed zijn in verkopen. Het is ook een goed boek voor mensen die op zoek zijn naar meer finesse in het verkopen.

Ga dus naar marksoons.nl/boek en meld je alvast aan voor het boek en zodra het boek beschikbaar is koop dan een exemplaar. Ik zou het helemaal tof vinden als je met mij deelt dat je het boek hebt gekocht via Instagram bijvoorbeeld: www.instagram.com/marksoons_1/

Vanaf 2 Januari kun je het nieuwe boek kopen zodat je als moeder, of als ondernemer, of als verkoper, of als partner, beter je boodschap weet te formuleren en dat je gaat stoppen met verkopen en gaat starten met helpen.

👉👉Krijg meer klanten dankzij de coach methode, ga naar: https://marksoons.nl/boek

Beluister de podcast

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.