skip to Main Content
Manage Je Brein

Manage je brein

De nr. 1 manier om scherp te blijven, je goed te voelen en meer “flow” in je leven te ervaren, is door het goed managen van je brein.

Er zijn 4 manieren waarop je dit effectief kunt doen.

Ontvang de MP3/podcast van deze aflevering gratis via iTunes

1. Hydrateer je brein

Drink voldoende water, zodat niet alleen je lichaam, maar ook je hersencellen voldoende vocht hebben. Hersenen bestaan voor het grootste gedeelte uit water, dus het goed functioneren van je brein wordt drastisch beĆÆnvloed door de hoeveelheid vocht dat het binnenkrijgt.

2. Relax je brein

Voldoende rust is ontzettend belangrijk om je hersenfunctie optimaal te gebruiken. Probeer daarom altijd minimaal 7 uur te slapen en actief bezig te zijn met periodiek je brein te ontspannen. Dit kan door meditatie, yoga, of lezen. Andere zaken die je brein op standby zetten, zoals sporten, werken hier ook goed voor.

3. Voed je brein

Voldoende eten is van invloed op de werking van je brein. Heb je weleens met trek in een supermarkt gelopen? Waarschijnlijk keek je toen anders tegen alle chips en zoetwaren aan, dan wanneer je net een flinke maaltijd had gegeten. Je focus en signalen van je brein zijn volledig anders wanneer je voldoende hebt gegeten. Een ander onderdeel van het voeden van je brein, is door dingen te lezen, je brein te “voeden” met positiviteit en ze in beweging houdt.

4. Speel met je brein

We houden meestal van routines en gewoontes. Dit is echter heel slecht voor je brein en vergroot de kans op ouderdomsziektes als Alzheimer en dementie. Bovendien is het vaak simpelweg saai. Zie je leven en je handelen als een spel en rij eens op een andere manier naar je werk toe, verzin iets nieuws om te koken etc. Op die manier blijven je hersenen in conditie en maak je jouw leven een stuk leuker!

Ontvang de MP3/podcast van deze aflevering gratis via iTunes
Gratis Training via: http://marksoons.nl

Vond je deze aflevering leuk? Deel het dan met je vrienden, zodat ook zij hun brein in topconditie kunnen brengen. Misschien dat ze dan jou ook vriendelijker benaderen šŸ™‚

Waarschuwing!

Mijn mails zijn persoonlijk, lang en emotioneel. Niet voor iedereen geschikt, dus.

Je kunt nu nog terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *