skip to Main Content
Presteren Niet Fit Blogpost

Hoe presteer je als je niet fit bent?

Iedereen heeft weleens een dag waarop ie zich niet topfit voelt. Sommigen hebben dit iedere dag. Gelukkig is er een systeem om dit te lijf te gaan.

[phxoptin id=1470394246]

button-beluister itunes marksoons.nl

Korte Beschrijving

Vandaag heb ik een onderwerp voor je dat echt up to date is. Echt heel recent. Want vandaag had ik een gesprek met een coach klant van me en tijdens dat gesprek vertelde ik hem dat ik mij niet zo top fit voelde.
En aan het einde van het gesprek zei hij tegen mij: Mark, ik heb echt helemaal niks gemerkt van het feit dat jij je niet top fit voelde. Hoe doe je dat nou?

Nou, vandaag ga ik het met jou hebben over het antwoord op die vraag, namelijk: hoe zorg jij er voor dat je toch kunt presteren, ook al voel jij je niet top fit?

En dat is een hele, kwalitatieve kennis onderdeel van jouw leven. Want als je dat niet goed kunt, dan zul je ook nooit Momentum kunnen ervaren als jij je even wat minder voelt.
Dus of jij je nu vandaag een beetje wat grieperig voelt, of je voelt je altijd wat minder energiek? Of je bent een beetje neerslachtig doordat het regent, of doordat het herfst is? Of je bent chronisch ziek en je hebt altijd pijn of je bent altijd moe?

Deze 4 stappen, deze 4 ideeën gaan jou hier bij helpen.

Doe mee met de Momentum Succes Week en verbeter de kwaliteit van je leven! Ga naar: http://marksoons.nl/transformatie/

Vond je deze aflevering leuk? Deel het dan met vrienden en familie en laat een review achter op iTunes.

Leef iedere dag als de persoon die jij graag wilt worden!

Vond je deze aflevering leuk? Deel dan deze aflevering met vrienden en bekenden.

Beluister de Podcast

button-luister op itunes button-download mp3 

Volledige transcriptie van deze aflevering

Hi, Mark Soons hier en welkom bij weer een aflevering van leef je Momentum. Vandaag heb ik een onderwerp voor je dat echt up to date is. Echt heel recent. Want vandaag had ik een gesprek met een coach klant van me en tijdens dat gesprek vertelde ik hem dat ik mij niet zo top fit voelde.

En aan het einde van het gesprek zei hij tegen mij: Mark, ik heb echt helemaal niks gemerkt van het feit dat jij je niet top fit voelde? Hoe doe je dat nou?

Nou, vandaag ga ik het met jou hebben over het antwoord op die vraag, namelijk: hoe zorg jij er voor dat je toch kunt presteren, ook al voel jij je niet top fit?

En dat is een hele, kwalitatieve kennis onderdeel van jouw leven. Want als je dat niet goed kunt, dan zul je ook nooit Momentum kunnen ervaren als jij je even wat minder voelt.

Dus of jij je nu vandaag een beetje wat grieperig voelt, of je voelt je altijd wat minder energiek? Of je bent een beetje neerslachtig doordat het regent, of doordat het herfst is? Of je bent chronisch ziek en je hebt altijd pijn of je bent altijd moe?

Deze 4 stappen, deze 4 ideeën gaan jou hier bij helpen.

Start met energie

De allereerste stap is heel erg belangrijk, namelijk: sta op met bergen energie! En dit is iets wat zo weinig mensen doen.

De meeste mensen gaan, zeker in deze tijd van het jaar, als het herfst is, of als het winter is, of het is koud, dan gaan mensen iets doen wat ze in de volksmond ook wel ‘snoozen’ noemen.

De wekker gaat en na 7 minuten druk je de wekker weer uit en na 7 minuten druk je de wekker weer uit en je blijft maar in die sluimer slaap zitten. En die toestand, die moet je helemaal gaan vergeten als jij wilt presteren.

Dus wat ga jij voortaan doen? Geen snooze knop gebruiken. Nee, als de wekker gaat, of je wordt wakker, of je kinderen springen op je bed, dan ga jij meteen uit bed springen, met volle energie aan de slag.

Je gaat meteen je lijf in beweging brengen, je lijf voeden en op die manier ga je er voor zorgen dat je meteen actie onderneemt. En je zorgt er mee dat je stof wisseling omhoog gaat, dat je alle ziekte bacillen in je lijf, eigenlijk een signaal van jou krijgen van, vandaag even niet en die zullen zich langzaam maar zeker een beetje terug gaan trekken.

Gegarandeerd, ik heb het zelf ervaren vandaag.

Kak niet in

Tweede stap is dat je zorgt dat je energie pijl hoog blijft. Want wat gebeurd er meestal als mensen zich niet zo top voelen?

Ze gaan er over zeuren, of ze gaan toegeven aan het feit dat ze zich wat minder voelen. Dus wat gaat er dan gebeuren? Hun energie pijl daalt en ze denken, oh ja, ik voel mij ook niet lekker, dus het zij zo.

Dus accepteer niet dat je energiepeil daalt! Dus iedere keer als je merkt van oh, ik voel dat ik een dipje krijg, of mijn energiepeil is niet op het niveau dat ik graag wil dat het is, dan neem je even pauze, even rust nemen.

Vervolgens ga je iets doen wat jouw energiepeil weer omhoog brengt, of je nou gaat springen, of rennen, of wandelen, of een motiverende video gaat kijken, wat het voor jou ook is, zorg er voor dat je iets doet wat dat energiepeil weer van laag naar hoog brengt.

Op die manier ga jij er voor zorgen dat jij in de flow blijft. En dat je energie blijft en dat mensen eigenlijk niet in de gaten hebben dat jij niet top fit bent.

Wat is jouw belangrijkste doel?

Derde stap is focus op jouw belangrijkste doel van die dag. Wat vaak gebeurd, tenminste bij mij is dat in ieder geval wel zo, als ik mij niet top fit voel, dan gaan er allerlei gedachten door elkaar heen sluimeren in mijn hoofd.

Ik ga wat negatiever denken, ik ga dingen wat moeilijker vinden en ik ga de focus verliezen waar het die dag werkelijk om draait.

Dus wat doe ik iedere dag? Ik begin mijn dag met te bedenken wat mijn aller-, allerbelangrijkste doel van die dag is. Welk doel, of welke handeling, of welk resultaat wil ik minimaal die dag bereiken om die dag een succes te laten zijn?

En vervolgens zorg ik er voor dat ik iedere keer als ik bij mijn computer inlog, heb ik een Google Chrome extension, die heet Momentum en daar type ik iedere ochtend in wat het belangrijkste doel van die dag is.

Dus iedere keer als ik een tab blad open op mijn computer zie ik dat belangrijkste doel weer in mijn gezichtsveld komen.

Daarnaast heb ik ook nog eens een reminder, midden op de dag van mijn telefoon, die vraagt: wat is jouw belangrijkste doel van vandaag? En op die manier zorg ik er voor dat ik continu mijzelf herinner aan die focus behouden en dat het belangrijkste doel in ieder geval af werken voor die dag.

Kies je Mantra (ja, echt!)

De vierde stap is een hele mooie stap, namelijk, er voor zorgen dat jij het juiste mantra hebt in jouw dag.

En dit is iets, ik doe het iedere dag, maar zeker op het moment dat je niet top fit bent, moet jij er voor zorgen dat jij een mantra hebt, dat je keer op keer tegen jezelf zegt als je merkt dat je aan het afzwakken bent.

Een mantra is een zin, of een set woorden die jij gebruikt om er voor te zorgen dat je positiever in het leven staat.

Dat je meer energie gehaald hebt, dat je je beter voelt, dat je meer zelfvertrouwen hebt.

Iedereen heeft een mantra. Of ze het nu weten of niet. Er zijn mensen die iedere dag dezelfde negatieve dingen tegen zich zelf zeggen.

Continu vertellen dat ze niet goed genoeg zijn. Continu vertellen dat ze niet slim zijn, of dat ze niet mooi genoeg zijn, of dat ze een sukkel zijn, of een loser, of dat het weer niet is gelukt, waarom gebeurd het mij nou altijd?

Als dat jouw mantra is? En je voelt je niet top fit? Dan zal ik jou garanderen dat er weinig uit je handen zal komen die dag.

Maar als jouw mantra nou is:

“Ik heb vandaag als missie om de beste persoon te zijn, die ik maar kan zijn vandaag, ik haal alles er uit wat er in zit, ik ben vol energie, ik ben creatief, ik ben gemotiveerd, ik ben sociaal en ik ben tot alles in staat!”

Als dat jouw mantra is en je zegt dat keer op keer, op keer op keer, dan weet ik zeker dat jij er anders over nadenkt en dat je anders in het leven staat, dan wanneer jij zegt:

“Ik ben een loser en ik kan niks.”

Dus zorg er voor dat jij precies weet waar jij mee bezig bent. Dus dat je niet accepteert dat jouw mindere mentale toestand, of je mindere fysieke toestand er voor zorgt dat jij weinig gedaan krijgt in je dag. Zorg er dus voor dat je bewust bent van je handelingen.

Bewust bent van je energiepeil . Bewust bent van het belangrijkste doel in jouw leven en bewust bent van de verhalen die jij in je hoofd rondzwerven.

En alleen op die manier kun jij iets ervaren wat wij echt Momentum noemen.

Vond je deze aflevering leuk? Deel het dan met je vrienden en familie en mis geen aflevering meer door je te abonneren op de podcast en mijn youtubekanaal.

Waarschuwing!

Mijn mails zijn persoonlijk, lang en emotioneel. Niet voor iedereen geschikt, dus.

Je kunt nu nog terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *