skip to Main Content
5 Stappenplan Voor Jouw Optimale Gezondheid

5 Stappenplan voor jouw optimale gezondheid

In deze aflevering deelt Mark zijn 5 stappenplan om jouw gezondheid naar een optimaal niveau te brengen en meer energie te ervaren, je fitter en gezonder te voelen en minder vaak ziek te zijn.

Stap 1: Maak van jouw gezondheid je #1 prioriteit.

Ja, ik weet het: iedereen zegt het. Maar vrijwel niemand doet het werkelijk. Is sporten of het eten van een gezonde maaltijd het eerste waar je aan denkt als je ’s morgens wakker wordt? Waarschijnlijk niet. Als jij net als vele anderen bent, dan is Facebook, e-mail of douchen het eerste waar je aan denkt. Als je jouw gezondheid #1 wilt maken, dan is dit de eerste stap.

Stap 2: Voed je lichaam.

Je lichaam is een machine die het beste loopt op de juiste brandstof. Je tankt immers geen benzine in een dieselmotor, want je weet dat ie daar stuk van gaat. Helaas staan we zo ver van onze natuur af, dat we ons lichaam niet langer de voeding geven, die het zo hard nodig heeft. Als iedere maaltijd die je eet bestaat uit een portie gezonde eiwitten, koolhydraten, vetten, vezels, vitaminen en mineralen, dan zul je merken wat dit aan energie, kracht en gezondheidsbeleving oplevert.

Stap 3: Blijf in beweging.

De meesten onder ons hebben zittend werk, of zitten avonden voor de tv. Al deze inactiviteit zorgt voor grote gevolgen voor onze gezondheid. Veel beter is het om te werken aan een staand bureau, iedere 50 minuten even pauze te nemen om te stretchen of te wandelen en iedere dag minimaal 30 minuten te wandelen of te sporten. Je hoeft niet urenlang te sporten of aan krachttraining te doen om gezond te zijn, zolang maar bewust blijft van je activiteitsniveau.

Stap 4: Voed je brein.

Naast het voeden van je lijf is het minstens zo belangrijk om je brein te voeden met positieve informatie, door je af te sluiten voor negativiteit en je te focussen op de informatie die dagelijks binnenkomt. Dit heeft enorme gevolgen voor je stemming en hoe je tegen de wereld aankijkt. Bovendien leven positieve mensen langer. Net als mensen die continue hun brein in beweging houden.

Stap 5: Neem voldoende rust.

In een wereld vol afleidingen en uitdagingen is dit een onderbelicht onderdeel van je gezondheid. Het is zo populair om te roepen dat je makkelijk met 4 uur slaap per nacht toe kunt komen. Echter, talloze onderzoeken bewijzen het tegendeel. Een mens heeft 7-8 uur slaap nodig, anders werkt je brein en je lichaam niet volledig naar behoren.
Jouw optimale gezondheid begint met dit 5 stappenplan en alleen op die manier kunt je echt Momentum ervaren.
Links:
Beluister podcast/download mp3: http://apple.co/1KHomZA

Vond je dit leuk? Laat het me dan hieronder weten 🙂

Waarschuwing!

Mijn mails zijn persoonlijk, lang en emotioneel. Niet voor iedereen geschikt, dus.

Je kunt nu nog terug.

Dit bericht heeft 1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *